John Clark (RICHARD GERE) chicagói ügyvéd, aki jól tudja, hogy élete csaknem tökéletes. Szereti gyönyörű feleségét (SUSAN SARANDON), sikeres karriert épített ki, és felnevelt két csodálatos gyereket. És mégis... hétköznapjai mindig ugyanazzal a rutinmunkával telnek, az ingázás idegölő és a család általában túl elfoglalt ahhoz, hogy együtt töltött percekre is lenne idejük. John néha eltűnődik, hogy vajon tényleg csak ennyi lenne-e az élet, míg aztán egy nap, munkából hazafelé menet, leszáll a vonatról, és olyat tesz, amire igazán senki nem gondolna. Anélkül, hogy egy léleknek is elárulná, John táncórákra kezd járni. Hirtelen egy teljesen új világban találja magát - a mozgás, a zene és a szenvedély világában. Ahogy ez a komoly ember szinte szó szerint könnyű léptűvé válik a táncban, egész élete, és a házassága is megváltozik.
Egy férfi megújulásának szívderítő és komikus történetét, a HÖLGYVÁLASZ című filmet egy azonos (Shall we Dance /Hölgyválasz/) című, nagy sikert aratott japán film ihlette. Ebben az új feldolgozásban, amelyben Richard Gere, Jennifer Lopez, Susan Sarandon és Stanley Tucci játssza a főszerepeket, a csendes és nyugodt munkamániás története, aki a táncparketten találja meg az extázis vad örömét, tulajdonképpen az amerikai boldogság-keresésről szól.
Az egész úgy kezdődik, hogy John Clark az esti vonaton utazik, és a vonatablakon át egy fiatal tánctanárra (JENNIFER LOPEZ) lesz figyelmes, aki a lerobbant Miss Mitzi�s Stúdióból visszabámul a férfira. Ez a pillantás szinte kísérti a férfit, és John estéről-estére már keresi ezt a pillantást. Végül egyszer leszáll a vonatról, és beiratkozik a társastánc tanfolyam kezdő csoportjába. Az első órán John több időt tölt a parketten, mint amennyit siklik a termen keresztül. Esetlen és bátortalan, és nem tűnik valószínűnek, hogy valaha is képes lesz kecsesen mozogni. De rövidesen a tánc John rögeszméjévé válik, menedékké válik a számára, és a tiszta öröm egyetlen forrásává. Egyre jobban és mélyebben belesodródik ebbe az egzotikus birodalomba, és még egy munkatársát (STANLEY TUCCI) is felfedezi, aki szintén titkolja társastánc hóbortját, és inkább sportos fickónak tetteti magát.
Úgy tűnik azonban, hogy John nem képes bevallani frissen meglelt kedvtelését Beverly-nek, a feleségének, nehogy az asszony azt higgye, hogy a férfit nem elégíti ki a házasságuk. Ahogy titkon Chicago legnagyobb táncversenyére készülődik, titkolózó viselkedése arra készteti Beverly-t, hogy magánnyomozót fogadjon, mert azt gyanítja, hogy Johnnak viszonya van valakivel. De John hamarosan rájön, hogy nem elég a legegyénibb, legsajátabb álmok kergetése - mert a legjobb bennük az, ha meg tudjuk osztani valaki mással.
"A HÖLGYVÁLASZ című film nem csupán egy nyughatatlan emberről szól, aki belép a tánc csábító világába," - mondja Peter Chelsom rendező, "hanem emberek egy egész csoportjáról, akik egy afféle tánc kiképző tábor keretei között, lényegében azt kutatják, hogy valójában kik ők, és kik akarnak lenni. A próbák kezdetétől fogva azt akartam, hogy világos legyen: ennek a filmnek nem úgy kell felépülnie, hogy látunk valamit a sztoriból, aztán jön egy táncszám, aztán megint egy kis sztori, hanem úgy, hogy a sztori mindig folytatódik a táncjelenetek alatt is, és ami a legfontosabb, a sztorit a tánc viszi tovább."
|